Indul a kisföldalatti-projekt: kiírták a közbeszerzést a tervekre

Oszd meg másokkal!

Desktop
Hosszabb szerelvény, forrás: Főmterv
Hosszabb szerelvény, forrás: Főmterv

A BKK kiírta a közbeszerzést a kisföldalatti felújításának és bővítésének engedélyeztetésére és kiviteli terveinek elkészítésére, szóval most már nem csak szóbeszéd a meghosszabbítás.

Megjelent az uniós közbeszerzési értesítőben a BKK kiírása a "kisföldalatti" projekt engedélyezési és kiviteli tervezésére, valamint az engedélyek megszerzésére. Szóval tényleg belevágnak.

A kiírásból az is kiderül, hogy konkrétan milyen változásokat terveznek.

Három ütemmel terveznek, plusz új, hosszabb szerelvények beszerzésével.

  • I. ütem: a meglévő vonal fejlesztése és a Vigadó térig történő hosszabbítása,
  • II. ütem: a Kassai térig, a 3-as villamos majdani új szakaszáig történő meghosszabbítása
  • III. ütem: a Marcheggi hídi csomópontig (körvasútig) való meghosszabbítás.

Ennek megfelelően, az I. ütemhez kapcsolódóan

  • Deák tér – Az M1 metró állomáshoz liftet terveznek, ami nem csak a felszínt, hanem az M2-M3 metróhoz vezető összekötő folyosót is érinti. És lesz egy új, kiskörúti kijárat is. 
  • Oktogon – Fejlesztési igény egy déli irányú új kijárat létesítése, mely által az Andrássy úti intézmények megközelíthetősége javulna.
  • Hősök tere – A téren megrendezésre kerülő rendezvények kiszolgálhatósága, a tömegek kezelése miatt a második kijárat megépítése elengedhetetlen.
  • A vonal fontosabb állomásait akadálymentesítenék, lesznek kisebb felújítások minden állomáson egyes műemléki részletek helyreállításával együtt.
  • Új állomást építenének a Hungária körút alatt “az 1-es villamosra való átszállási lehetőség megteremtése érdekében.
  • Új végállomást építenének a Vigadó téren (vagyis pár méterre a jelenlegi végállomástól) a 2-es villamosra történő átszállás javítása, valamint a Duna-parttal való jobb kapcsolat megteremtése érdekében.
  • Fejlesztésekre a járműtelepen, az áramellátási rendszert átalakítása, hogy fel tuja használni az új járművek által visszatáplált áramot is.
  • Vágánykapcsolat tervezésea MillFAV-múzeummal, a nosztalgiajárművek kedvezőbb üzemeltethetősége érdekében.

A pályázatra beadott terveknek a két másik fázissal is a kiírásnak megfelelően foglalkozniuk kell, egyelőre ezeket a változásokat is nehéz elképzelni.

Mondjátok el, nektek hogyan tetszik az ötlet. 

(A részletes beszámolót, meg a többi fázis leírását itt elolvashatjátok.)

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?